Vanilla 1.1.2 is a product of Lussumo. More Information: Documentation, Community Support.
1 to 11 of 11

DEERHUNTER (USA) + High Places (usa)
ma 09 jun 2008, 20:00 | De Kreun @ Budascoop | 8 / 10 / 12
Er zijn zo van die bands die prachtige songs kunnen schrijven. En daar vervolgens een verpakking aan geven waardoor het opeens heel hard zoeken wordt naar die song. Het uit Atalanta USA komende vijftal Deerhunter is zo´n band. Zelf gebruiken ze graag een citaat van Jean Genet: "To achieve harmony in bad taste is the height of elegance", maar zo´n vaart loopt het echt niet. Want aan de basis van zowat al hun muziek (2 cd´s, uitgekomen op het onvolprezen Kranky-label), staat een mooie melodie. Die is zelfs popgevoelig, dankzij de sterke gitaarlijnen en electronica en die heldere, meerstemmige zang. Tegelijk is hun universum doordrongen van psychedelica en houden de jongens van een flinke jam. En daarin kan het twee kanten op; ofwel houden ze zich nog vast aan de song, ofwel zoeken ze de chaos en de drone (of een beetje van de twee), afhankelijk van hun mood.
Ergens tussen The Feelies en Spiritualized.
Brandford Cox van Deerhunter verblijdde ons recent nog op een solo project (ook op Kranky) onder de naam Atlas Sound, waarin hij zijn psychedelische demonen nog veel meer de vrije loop laat.
Deerhunter komt bovendien met een stevige livereputatie als bagage, waarbij de trance en het meeslepen van het publiek in een orkaan van geluid het doel worden en de songs slechts het middel.
Het duo High Places uit Brooklyn houdt van haar wat naïef positivisme als het hoogste goed. En dat werkt als een frisse douche op een te hete dag. De muziek is wat folky, freakt lekker uit maar is nooit druk. Daarvoor zijn de polyritmische, repetitieve miniatuurtjes te fijngevoelig. Rob Barber en Mary Pearson doen het met simpele songs waarop de angelieke zang vaak overkomt als kinderrijmpjes. De opbouw en vele effecten slingeren diezelfde songs dan weer totaal out there. Fans van Panda Bear weten waarheen!
Timing
High Places 8.20 - 9.00
Deerhunter 9.30 - 10.40
Opgelet! Dit concert gaat door in Budascoop, Kapucijnenstraat 10, Kortrijk
mickeyluvpresent.
maandag, mensen! aanrader van jewelste...
mickeyluven nog geen beetje !
vanavond.
mickeyluvGREATTTZ
Timing
High Places 8.20 - 9.00
Deerhunter 9.30 - 10.40
't was kort maar héél goed...de zanger had precies wat last van rigor mortis...
ik vond beiden eigenlijk héél goed. deerhunter idd te kort ...wat een rare bende trouwens... ik kreeg er geen hoogte van.
mickeyluvmja ik was er niet zo wild van
het was echt wel pakken beter in de Recyclart.. en ik ben ook niet zo een grote fan van de nieuwe dingen die ik al gehoord heb.
de zanger was doodziek, ik had er medelijden mee ... ocharme.
maar het blijft inderdaad wel een heel fascinerende groep :)
Deerhunter vond ik echt goed.
Dat voorpragramma was nogal overbodig
1 to 11 of 11