Not signed in (Sign In)

Categories

Vanilla 1.1.2 is a product of Lussumo. More Information: Documentation, Community Support.

Welcome Guest!
Want to take part in these discussions? If you have an account, sign in now.
If you don't have an account, apply for one now.
Advertisement
  1.  quote

hey klakke! :-)

• CommentAuthorklakke
    • CommentTimeAug 27th 2008

jeansbroek klopt niet. Draag enkel van die Turkse pyamabroeken. je kunt daar beter je geur in bewaren.

• CommentAuthorNel-G
    • CommentTimeAug 27th 2008 edited

klakke:ontstaan bij elke hype. Bij gebrek aan echt goeie stuff op rommelmarkten koop je dan maar uit armoe/frustratie wat Turkse tapes en maak je er hype van. Turkse psych, laat me niet lachen. Met invloeden van Duitse rijkelui-hippiekindjes die in het begin jaren zeventig het naturisme gingen promoten alginder zeker?

Sorry hoor, maar klinkt al even verwaand als Wire journos die eerst in Afrika tapes gaan kopen om dan de mensen te overtuigen dat dat the next big thing is om dan vervolgens maar China te doen.

ps: zie ook de honderden al dan niet gerechtvaardigde releases annex hypes uit Japan, Nieuw Zeeland, Finland

tja, verwaand of niet, er zitten daar gewoon goeie dingen bij. en natuurlijk zitten er ook dingen bij die het noemen niet waard zijn (zoals je in je ps aangeeft), maar lijkt me overal het geval. dus waarom zouden we eens geen oorden gaan opzoeken die ons wat onbekender in de oren klinken? en natuurlijk dat die mannen goed naar westerse popmuziek geluisterd hebben en er dan hun eigen draai aan gegeven hebben. daar is toch niets verkeerd mee? wij hebben de rock 'n roll toch ook van de negers en de amerikanen gepikt?

iedereen heeft gewoon goed opgelet in '65 :-)

http://www.youtube.com/watch?v=t6I1JSyc8R0

"what we call folk now, 200 - 300 years ago possibly was pop. you see, we change."

• CommentAuthorklakke

tis allemaal de schuld van den duits, als ze de krieg hadden gewonnen zaten er niet zoveel turken in hun land en was er choucrout te krijgen in de sleepstraat.

i know glen, i know: maar is gewoon leuk om eens ballonetje op te laten af en toe. Dan kan iedereen gerust prikken.

Nog geluk dat die Hare Krishna platen, ondanks verwoede pogingen uit bepaalde hoek, geen succes gekend hebben.

Maar ik blijf wel bij mijn theorie van hypes ontstaan uit rommelmarkten. Maw wat er in bepaalde periode not done is en goedkoop aan te geraken. Zie ook in een kort of verder verleden de Newbeatrage (wat heus niet per ongeluk ontstaan is zoals de legende beweert maar gewoon newwavers die eilandgewijs al te oud werden om naar fuiven te gaan en dan maar hun muziek recyclden). Zie ook de Italo annex electro annex mashup rage van paar jaartjes geleden, Etc....

•  
      CommentAuthorrock4

Ha Klakke waar is den tijd dat je zelf eigenlijk min of meer de aanstoker was van de Nieuw-Zeelandhype (met de illustere Paul R. uit Nederland). Bailter Space! Peter Jefferies! Chris Knox! Waar zijn ze gebleven!

All Shadows And Deliverance
    • CommentAuthorklakke

akkoord, maar die vond je niet op rommelmarkten:) Moest je tenminste nog wat moeite voor doen. Maar is verkeerde vergelijking eigenlijk.

•  
      CommentAuthorIsa

ah, Paul Roosenstein ! Waar is dié gebleven ! Ik zou er mijn oude pitsbulls nog wel's voor durven bovenhalen.

• CommentAuthorklakke

Paul heeft vrouwke gevonden, paar pagadders rondlopen en maakt frietjes bij Mc Cain. Naar verluidt nog altijd boomlang.

2.  quote

Turkse psych een hype of niet.

Het marcheert wreed goed op een trouwfeest!

Wat niet kan gezegd worden van Soeur Sourire.

Ik vind het trouwens geen "brol" of "kitch" en je vindt het zeker niet in de platenbakken met James Last, Heino en de Top 40 van 1975. Is eerder een rare turkse variant van sixties psychedica en krautrock a la Amon Duul II.

Waarschijnlijk spelen rommelmarkten wel een rol maar er zijn toch wel andere invloeden bij die herontdekking. Het internet en het gemak om die dingen te beluisteren (leve last.fm en discogs!), de talrijke reissues op vinyl en CD, boeken zoals die van Joe Boyd en documentaires zoals die over blues en bob dylan van scorcese, de herwaardering van weed als drug. En natuurlijk de lichting nieuwe bands die breed graaien in de jaren zestig bak, wooden shjips, sylvester anfang, six organs euu waarschijnlijk vele vele anderen.

Sixties zijn gewoon een periode die een ongelooflijke inspiratie blijkt voor veel muziek.En echt nieuw is dat toch niet. Al die lofi dingen uit de states of uit nieuw zeeland hebben toch heel goed geluisterd naar folkies en de velvet underground. Trouwens tweede deel van Cereberus van Amon Duul is geript door shellac (Wingwalker!)

Enfin :-)

Leve Amon Duul II! Leve Klakke! Leve de trouw en FUCK millow en seour sourire

studiomuscle -de portables
    • CommentAuthorklakke
    • CommentTimeAug 28th 2008

ge wilt zelfs niet weten wat ik soms vind in platenbakken van James Last en co:)

En inderdaad internet en zo spelen grote rol maar hierbij gaat het, zoals aangestipt, over invloeden. Invloeden die dan weer hypes doen creeëren doch niet over hoe een hype spontaan kan ontstaan. En geloof me vrij, daar kan je echt een patroon in ontwaren waarbij cheap shit leidt tot een rage, al zijn er veel van die rages rap gestrand.

En misschien toch even aanstippen dat hipsters liever som geld uit besteden aan originele plaat uit lang vervlogen tijden ipv te investeren in nieuwe stuff? Maar dat is een andere discussie. Moet nog patatten schellen.

vind souer sourire wel goed eigenlijk:)

leve mezelf:)

•  
      CommentAuthorAnthony
    • CommentTimeAug 28th 2008 edited

De gelijkenis: Wingwalker van Shellac en Cerberus van Amon Düül treft! Haha ... Dit moet geweldig te mixen zijn op jawel een ....... trouwfeest!

vs

To hell with all good intentions
    •  
      CommentAuthorstudiomuscle
    • CommentTimeAug 29th 2008 edited
    • CommentAuthorklakke
    • CommentTimeAug 30th 2008

klakke valt dieper en dieper:)

http://www.youtube.com/watch?v=ULmU2q7mRg0

Add your comments
    Username Password