Vanilla 1.1.2 is a product of Lussumo. More Information: Documentation, Community Support.

Radical Pigeon Records is een nieuw Kortrijks CDR-label voor experimentele muziek, improv, noise en ambient. Het is een platform voor creativiteit, onverwachte samenzweringen, soloprojecten, en improvisatiebands. In september gaat Radical Pigeon van start met drie releases van All Shadows And Deliverance, Isaac en Hawai. Deze worden op 27 september voorgesteld aan het Happy New Ears-publiek.
RADICAL PIGEON LABEL NIGHT - 27/09/2008 - 21u. - Buda, Tekortrijk - 7€ (+gratis cd!)
ALL SHADOWS AND DELIVERANCE: vocal desperate drone monotony, fuzzed out bass, razorsharp feedback.

ISAAC: ambient, dark and hopeful at the same time, think Touch and Type label - Fennesz - Köhn - Tim Hecker.

HAWAI: improv sessions, space jams, jazzedelica, psychojazz, Sunburned stuff.

CDRs limited to 75 copies. Handmade artwork.
http://www.radicalpigeon.com / http://www.myspace.com/radicalpigeonrecords
All Shadows And Deliverance
jeet.
mickeyluv!
mickeyluven ook niet vergeten tijdens happy new ears: freq_out orchestra met clint ruin aka jim thirwill aka foetus aka wiseblood als 1 van de muzikanten!
en maandag 15 de film confessions of an opium eater....vincent price!!!
jim thirlwell staat naast mij...moet ik hem iets vragen?
Dat em gvd heel Nail moet spelen.
All Shadows And Deliverancek:jim thirlwell staat naast mij...moet ik hem iets vragen?
Stoefer ! ;-)
k: Hallo Jim, hoor je mij ? Jim: Ik hoor je k, want ik sta hier net naast je
anywayz, als hij daar nog altijd staat, stel hem dit eens voor: vanavond Foetus in rock4's living
Hoerei !
VOLGENDE WEEK!!
All Shadows And Deliveranceow yeah.
ow yeah.
Van't weekend dus naar Happy New Ears geweest en 't was een weekend met ups en downs.
'T begon nochtans goed met Machinefabriek + Jeroen Vandesande, luider dan ik verwacht had op basis van de muziek die ik van Machinefabriek ken, geloopte en gemanipuleerde gitaarklanken en ook wel luide feedback van Vandesande. Yellow Swans light als het ware.
Wat echter de bedoeling was van Simon Fisher Turner en Rainier Lericolais is me een raadsel. Het begon met wat pianogetokkel maar daarna zetten ze zich achter hun laptop om daar een opeenvolging van samples uit te halen, ANDERHALF UUR LANG. Er zat niet meteen richting in wat ze deden, wel tien keer heb ik gedacht, ok, ze gaan nu stoppen, maar nee ze begonnen opnieuw. Er werden ook foto's geprojecteerd. Lelijke foto's. Het werkte allemaal bijzonder hard op mijn zenuwen.
Toch nog de moed gehad om te blijven voor Philip Jeck, soundscapes op basis van het draaien van platen met krassen met veel delay op, mooi en een korte set van veertig minuten of zo, meer moest het ook niet zijn, want het was toch wel een beetje hetzelfde truukje op den duur.
Maar dan de zondag: William Basinski! Wat hij precies doet en wat voor een effect het heeft valt moeilijk uit te leggen. De man werkt met twee bandrecorders, op de ene laat ie dezelfde tape loopen, op de andere verwisselt ie nu en dan van tape (echte cassette tapes, geknipt en geplakt), die ie ook laat loopen. Hoe het nu precies in elkaar zit, en of de ene tape de andere beïnvloedt weet ik niet, maar het effect was een droomdrone waarin slechts minimale verschillen een groot effect hadden. Grote klasse!
En intussen staat deze topic weer omhoog.
All Shadows And DeliveranceBasinski was inderdaad de max. SFT en RL waren het eerste half uur goed, erna oervervelend. voor de rest met rock4 akoord.
vrijdag was Esther Venrooy en Heleen van Haegenborgh ook echt goed
De zondag geen slechte dingen gezien, behalve eRikm zijn (?) kamer. Basinski zeer de moeite, subtiel, cool om hem zijn banden te zien wisselen. Pierre Bastien met Steve Arguelles vond ik ook heel leuk, gebricoleer met mecano en trompet en tof in beeld gebracht zodat we ook wat konden volgen + inventief gedrum.
Zaterdag soms wat te academisch naar mijn smaak. Hoogtepunten: de Japanners Valve/Membrance die via een ingenieus luchtpompsysteem proefbuizen en iets harmoniumachtigs beroerden, chronometer en instructies bij de hand, Philip Jeck met een degelijke set en Timo Van Lujk die met Frederik Croene in de fabriek een arsenaal aan gedeconstrueerde oude buffetpiano's bespeelden, 2 ervan opgehangen aan kettingen, daarbij nog ruimte gevend aan hun eigen ding en instrumentarium, niet altijd even geslaagd maar zeker een mooi uitgangspunt en setting.
De geluidscollage van SFT en RL had wel interessante momenten, maar schoot in zijn geheel toch wat te kort en was vooral toch wat te lang. Ook visueel minder te beleven behalve het omstoten van een grote rol papier. Machinefabriek + Vandesande: hield wel van de subtielere momenten. Mieke Lambrigts dronewerk, niet slecht maar het is niet moeilijk haar invloeden te achterhalen.
jelle:in de fabriek een arsenaal aan gedeconstrueerde oude buffetpiano's bespeelden, 2 ervan opgehangen aan kettingen, daarbij nog ruimte gevend aan hun eigen ding en instrumentarium, niet altijd even geslaagd maar zeker een mooi uitgangspunt en setting.
Zaterdag op mijn toer door klinkende stad de opstelling gezien. Maakte me wel benieuwd. Hoe geweldig is die fabriek ook ! Wij verdwaald op zoek naar de installatie daar en zo ineens het hele ding eens op 't gemak kunnen doorcruisen tot op het dak. Fantastische locatie, ooit wil ik er een feestje geven !
ge kunt u niet inbeelden hoe groot het is. enkele jaren geleden, hebben we per toeval achter een wand per ongeluk een geheel huis gevonden. de deur was gelijkgemaakt met de rest van de wand zodat je niks meer zag dat er ook iets achter kon zitten. ik hoopte iets te vinden in de kamers ala profondo rosso of the beyond maar het bleef bij een vochtig muf doch vreemd huis.
Het Verdriet van Kortrijk is op dreef! :)
http://www.verdrietvankortrijk.be/
ge kunt moeilijk ontkennen dat ze hun geld niet beter voor andere dingen gebruiken.
tinkmie dat ie ook verdwaald was daar in de fabriek :)
enfin, mijn toer was nog niet af, de cinema moet ik toch ook nog's gaan checken, hopelijk lukt dat in 't weekend nog
euuh:ge kunt moeilijk ontkennen dat ze hun geld niet beter voor andere dingen gebruiken.
Dat is een kwestie van voorkeur, smaak en prioriteiten ... persoonlijk heb ik het vooral gehad met die gasten die alles tot de grond afbreken als het over belastingsgeld en dergelijke gaat (er zijn organisaties genoeg waar je zelf kunt meewerken aan een naar jouw mening "goede" besteding van belastingsgeld), maar op dit forum zitten er ook die dit een kwestie van smaak zullen vinden ...
Ik zou toch nog iedereen willen aanraden om de cinema Palace (misschien beter gekend als de ex-Music Mania) te gaan uitchecken, al is het maar voor het super coole gebouw. Nu dat leeg staat zie je maar echt goed wat voor een keicoole locatie dat is, en wat de zotte mogelijkheden zijn mocht je daar ooit over kunnen beschikken.
Foto's hier: http://peterwullen.blogspot.com/2008/09/happy-new-ears-zwevegemsestraat.html
Dit zou dus trouwens op termijn ook afgebroken worden ten voordele van het winkelcentrum...shame! Na de mooie kapel in de Wijngaardstraat nog een uniek gebouw dat tegen de grond moet. Als er genoeg vrijwilligers zijn kunnen we ons misschien Lappersfortbosgewijs gaan vastketenen aan de pilaren om dit te voorkomen ? Schrijf u hier in!
All Shadows And Deliveranceeuuh:ge kunt moeilijk ontkennen dat ze hun geld niet beter voor andere dingen gebruiken.
wat een ongenuanceerde bullshit toch eigenlijk allemaal. zijt ge na deze uitspraak rechtgeveerd en spontaan de vlaamsche leeuw beginnen zingen...
Gebeurde er toch maar eens helemaal niets hé in kortrijk.
Dit is nu eigenlijk steeds het echte probleem van kortrijk. er gebeurt van alles, in alle disciplines, genres, niveaus, maar het is de bevolking hier die toch maar eens alles zelf moet afbreken, waar ze in andere steden het veelvoud aan uitgeven.
denkt ervan wat ge wil, ne zak geld uitgeven voor drie man en ne paardekop. oh, als ze maar gelukig zijn en hun jobkes behouden daar op buda zekers.
kortrijk, stad van prestige-projecten.
en toch valt er iets te zeggen over alle subsidies.
nog meer voer tot discussie op http://www.rektoverso.be/content/view/786/42/
en hoe slechter de economische situatie wordt, hoe meer stemmen er zullen opgaan om subsidies in te binden. 't is dus tijd om er eens goed over na te denken en een antwoord klaar te hebben als de vraag zich stelt.
k:
euuh:ge kunt moeilijk ontkennen dat ze hun geld niet beter voor andere dingen gebruiken.wat een ongenuanceerde bullshit toch eigenlijk allemaal. zijt ge na deze uitspraak rechtgeveerd en spontaan de vlaamsche leeuw beginnen zingen...
Gebeurde er toch maar eens helemaal niets hé in kortrijk.
Dit is nu eigenlijk steeds het echte probleem van kortrijk. er gebeurt van alles, in alle disciplines, genres, niveaus, maar het is de bevolking hier die toch maar eens alles zelf moet afbreken, waar ze in andere steden het veelvoud aan uitgeven.
de nagel op de kop ! Hoe cool is 't niet dat iets als HNE bestaat...en dan nog in een kalote provinciestadje als Kortrijk ....
altijd maar zagen, gelijk oude zakken... 't is een Kortrijkse ziekte die echt ongelooflijk tegensteekt ...
'stay posi' mich
ZATERDAG !!
mickeyluvik zou wel eens een plaat of twee durven meebrengen zaterdag. Any requests...
k:ik zou wel eens een plaat of twee durven meebrengen zaterdag. Any requests...
Iets van Vader Abraham ... op 72 toeren ...
is 78 toeren ook goed?
k:is 78 toeren ook goed?
Kzou niet overdrijven
@ K : voor mij deze aub !

Hoe zot is da ? Dat was ook de eerste plaat waar ik aan dacht !
Isa:Hoe zot is da ? Dat was ook de eerste plaat waar ik aan dacht !
véél te zot dadde !!
jow, 't is lik MORGEN !!!
mickeyluvTonite !
tegen beter weten in kom ik vanavond af.
damn, nu ja, belofte maakt schuld.
zolang ik maar geen cd in mijn pollen geduw krijg...
subietjes.
mickeyluvSeffenst
euuh:tegen beter weten in kom ik vanavond af.
damn, nu ja, belofte maakt schuld.
zolang ik maar geen cd in mijn pollen geduw krijg...
veel te zot dadde!
Spooknoise!
tefête
OUT NOW !!
RP003 ALL SHADOWS AND DELIVERANCE . LOSS
RP001 HAWAI . CRACK'N AND HOWLING
RP 002 ISAAC . GODELIEVE
10 EURO DE BJEESTE. POSTAGE NOT INCLUDED.
LIMITED EDITIONS OF 75 COPIES. HANDMADE. NUMBERED AND STAMPED!
AVAILABLE AT GTO. DISTRO. SOON

www.radicalpigeon.com
www.myspace.com/radicalpigeonrecords
www.myspace.com/allshadowsanddeliverance
www.myspace.com/bevictor
www.myspace.com/hawaimusic
radicalpigeon at hotmail.com
mickeyluvMerci aan allen die er waren trouwens + respect voor de Happy New Ear dudes en alle Radicale Duiven. 't Was cool.
All Shadows And Deliveranceall shadows and deliverance & isaac
normaal gezien ben ik niet zo aan dien triffel, maar fré je wist me te boeien, qua spectakel en muziek,... was onder de indruk, bere, isaac was ook bere
hawai
zoals verwacht, bere goed,....maar hé één van die drummers ken ik ergens van!!!
radical pigeon kicks ass
www.salvadormusic.belaatste nummer was 'here come the warm jets' van brian Eno (plaat 'here come the warm Jets' uit '73)
skoon versie van hawai!!
heel coole avond ... thx aan allen die er waren. op naar RP 004 !
mickeyluvberenschijf trouwens van all shadows. fre delivers.
Je zou begot bang worden om de trein met deze man te nemen.
fijne avond ook.
davez:fijne avond ook.
Ja, waar blijven die foto's eigenlijk??
Ewel straks gaak daar eindelijk tijd voor hebben ;). Bij Hawai was het licht goed te doen, maar daarvoor wast - op z'n Buda's - een ware uitdaging om me mijn materiaal nog iets zichtbaar herkenbaars te vangen hehe.
Haha damn ja, ik heb die biker met zijn 'vriendin' ook gezien in bar oscar. Ik begon al te vrezen dat het een tequilahallucinatie was.
't was mee computers of wa???
pppfff... da's valsspelen hé. ;-)