Vanilla 1.1.2 is a product of Lussumo. More Information: Documentation, Community Support.
na het ontzettend groot aanbod concerten ziet april er ook uit qua film.
te zien in budascoop: exclusieve vertoning VENGEANCE IS MINE van shohei imamura (the eel, balade van narayama), als ge wilt weten waar henry portrait of a serial killer en c'est arrivé pres de chez vous de mosterd haalden...waarschijnlijk zelfs nooit vertoont in belgië
op vrijdag 20 april en erna visitor q van miike takashi enkel het bifff & nova cinema hebben die eenmalig gespeeld.
op 19 april: existenz van croneberg.
op 27 april: goodbye dragon inn (tsai min liang) voor mij de schoonste film die ik zag de laatste jaren. + in the mood for love (wong kar wai) + dumplings(fruit chan)!!!
vanaf 11 april: inland empire (david lynch)
en vandaag morgen zondag en dinsdag de laatste kans voor babel
our daily bread tot 9 april
in gent is pan's labyrinth nog te zien in sphinx en in studioskoop is aronofsky's the fountain te zien
en als jeugdherinnering teenage mutant ninja turtles in de kinepolis.
onlangs 300 gezien. wat een kutfilm...alsook apocalyptico.
k

VENGEANCE IS MINE
Shohei Imamura , JAP 1979 – 140’
Japans gesproken, Engels ondertiteld
De film begint met het einde: Enokizu berouwloos hink-stap-springend in zijn laatste seconden voor de galg. “Ik heb onschuldigen vermoord, nu moet ik dood�. Via flashbacks leren we hem kennen: zijn streng katholieke jeugd, de relatie met zijn vader, die eerst huichelachtig trouw zweert aan de keizer en er vervolgens met zijn zoons vrouw vandoor gaat. We volgen de moordenaar naar Kobe, waar hij zich als professor voordoet en in een bordeel slaapt voordat hij er 's avonds op uittrekt.
Imamura kiest geen kant. Er wordt geen verklaring gegeven voor Enokizu’s wandaden, nog sympathie getoond voor de slachtoffers. Een rauwe, realistische schets van een Japan in modernisering. De volstrekt amorele film is de eerste internationale doorbraak van deze meester regisseur. Hij won later twee maal de Palm D’or: eerst met Ballade van Narayama en later met The Eel. De perfecte gelegenheid om een vergeten meesterwerk te zien.
Het hoofdpersonage Enokizu is gebaseerd op sociopaat Akira Nishigushi die in 1963 Japan gedurende 78 dagen in de ban hield met een lange reeks gruwelijke moorden.
Vr 20 APRIL ~ 20u15

VISITOR Q
Miike Takashi – JAP 2001, 84’
Japans gesproken, Frans ondertiteld !
Hij begon ooit als Shohei Imamura's assistent maar groeide uit tot Japans meest controversiële filmmaker. Met Audition verzekerde hij zich al van internationaal aanzien, maar met Visitor Q kroonde hij zich tot koning van de controverse. Grensverleggend en taboebrekend, niet eens ver weg van Pasolini's Theorema.
Visitor Q vertelt het verhaal van een vreemde familie. Een tv producent wil reality television een nieuwe invulling geven en gaat voor het meest shockerende wat hij kan bedenken: zijn eigen gezin. De moeder is een heroïnehoertje dat wordt afgeranseld door haar zoon. Haar dochter lijkt in haar voetsporen te treden, met haar vader als klant. De gezinssituatie wordt nog vreemder als vader/producent een vreemdeling met een xylofoon meebrengt. Hoe meer de vreemde zich in het gezin nestelt, hoe meer ze naar elkaar toegroeien.
Vr 20 APRIL ~ 22u30
20 april ...getver , ik moet werken die avond....:(
mickeyluvkzit op roadburn
Visitor Q: samen met Happiness of the Katakuris ongetwijfeld mijn lievelings-Miike, veel beter dan pakweg Ichi The Killer. Vooral die twee sekscènes zijn wel heel erg... euh... apart :) Zeker gaan kijken.
visitor q is idd wel even schrikken. ik herinner mij vooral de melk scene.
Pan's Labyrinth ook gezien en die vond ik niet echt de moeite. de affiche is nogal bedriegelijk en past niet bij de film zelf.
hoe zit dat eigenlijk met die verfilming vd vlasschaard? hebben ze dat daar getoond of speelt ie daar nog?
ie speelt er nog vandaag om 20u15
zondag om 15u00, 17u30 en 20u15
ma om 20u15
de vlasschaard am deutsch...
okay thanks!
(een vd beste boeken OOIT wi de vlasschaard)
é hop...
k
1 to 9 of 9